18.7 C
Brno
Sobota, 27 července, 2024
DomůPrůmyslZastoupili stát. Pivovarnická společnost pomohla během pandemie gastru

Zastoupili stát. Pivovarnická společnost pomohla během pandemie gastru

Projekt firmy Plzeňský Prazdroj Slovensko z Velkého Šariše získal ocenění Via Bona v kategorii Férový hráč na trhu.

Gastrosektor nepochybně patří k těm, které pandemie koronaviru zasáhla nejvíce. Mnohé provozy zůstaly v důsledku opatření zavřené a přicházely tak o příjmy i zaměstnanců. A pomoc od státu v mnoha případech zpožděna.

Čtěte také:

Jak hledat fotolokality

Čtěte také:

Jak se vrátit na Marshallovy ostrovy?

Čtěte také:

Anglická riviera - sluneční rozkvetlá oáza v deštivé krajině

Čtěte také:

Quito – hlavní město Ekvádoru

Čtěte také:

Škoda Auto zastaví na týden výrobu ve všech českých závodech

Čtěte také:

Union pošle nemocnicím v následujících měsících vyšší platby

Čtěte také:

Prodej aut švédské automobilky Volvo Cars v srpnu mírně klesl

Čtěte také:

Zákazníci Applu si na nový iPhone 14 Pro a 14 Max počkají déle

Čtěte také:

Šroubový kompresor a jak monitorovat jeho provoz?

Čtěte také:

Svářecí technika: Jak řešit problémy se svářečkou?

Čtěte také:

Výroba plastů: Klíčový prvek moderního průmyslu

Pomocnou ruku však sektoru podaly firmy. Plzeňský Prazdroj Slovensko sídlící ve Velkém Šariši se například zaměřil na finanční podporu, informační servis a prezentaci potřeb sektoru vůči vládě.

„Celkově šlo o jednu z největších aktivit v gastrosektoru na Slovensku, ve které jsme pomohli přes pět tisíc provozům a investovali více než čtyři miliony eur,“ říká Milica Danková, sustainable development manager ve společnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko, která zaměstnává více než 540 zaměstnanců a vytváří dalších 12 tisíc pracovních míst v dodavatelsko-odběratelském řetězci.

Za své aktivity v rámci projektu DAY 1 – Podpora gastro sektoru během pandemie získaly v aktuálním ročníku ocenění Via Bona, které každoročně uděluje Nadace Pontis společnostem za zodpovědný a férový přístup, v kategorii Férový hráč na trhu.

Unikátní projekt
Jelikož provozy musely zavřít v podstatě ze dne na den a od státu tehdy nebyla připravena téměř žádná kompenzační podpora, společnost začala hledat co nejrychlejší nástroje pomoci.

Veškeré pivo po záruce v sudech a tancích, které zůstalo v podnicích po zavedení opatření, vyměnila na vlastní náklady. Zároveň odložila splatnost faktur na období po ukončení omezení a zastavila vymáhání pohledávek. Tyto kroky se podle obchodního ředitele pro provozy a restaurace Branislava Kubiše setkaly s pozitivním ohlasem.

\“Abychom podnikům usnadnili fungování, nabídli jsme jim i hygienické balíčky s dezinfekcí a ochrannými prostředky, a to v době, kdy ještě nebyly běžně dostupné v dostatečném množství,\“ dodal Kubiš. Kromě toho aktivně vysvětlovaly aktuální opatření a poskytovaly informační servis a podporu při přihlašování do vládních kompenzačních programů.

Návrat do provozů
Pomoc neskončila ani po uvolnění pravidel během loňského léta. Společnost na vlastní náklady zorganizovala akci na podporu návratu lidí do provozů a ve více než čtyři tisíci podnicích dali lidem k prvnímu točenému pivu druhé na jejich účet.

\“Šlo o nejmasivnější podporu v naší historii a byla poděkováním lidem po celém Slovensku za jejich zodpovědný přístup,\“ řekl Kubiš.

Kromě toho se společnosti v rámci Slovenského sdružení výrobců piva a sladu, kam patří i Plzeňský Prazdroj Slovensko, zapojily do iniciativy #podporsvojpub. Vytvořili platformu, kde si zákazníci mohli koupit poukazy na budoucí spotřebu v jejich oblíbených podnicích. Touto cestou podpořili 469 provozů částkou 16 720 eur.

Spolu s partnery navíc iniciovali platformu #StáleMámeChuť, přes kterou aktivně pracovali na zajištění kompenzačních programů na podporu provozů. Zároveň spolupracují s vládou a dalšími institucemi, přinášejí zkušenosti z jiných zemí a předkládají možnosti pro řešení aktuální situace.

Pomoc neutichá
Svým rozsahem, šířkou záběru i rychlostí reakce tak podle Dankové jde o unikátní program ve slovenských podmínkách, který provozům pomohl zorientovat se v nařízeních, adaptovat se na nové standardy i připravit se na otevření během léta.

Podle Kubiše musela každá země nalézt vlastní řešení na vzniklou situaci. \“Pozorně jsme sledovali, jak se situace vyvíjí a snažili jsme se aktivně přicházet s vlastními řešeními, ale inspirovali jsme se i příklady dobré praxe ze zahraničí,\“ dodal.

Při kampani #podporsvojpub se například inspirovaly aktivitami Pivovaru Grolsch v Nizozemsku. „Prioritně jsme však naši pomoc přizpůsobovali potřebám našich provozů – byli jsme s nimi v neustálém kontaktu, poslouchali jsme, co je trápí a podle toho jsme přicházeli s řešeními, která byla šita na míru slovenského gastra,“ říká Kubiš.

Společnost s pomocí nekončí ani teď, když se situace troška uklidnila. Stále se například snaží pomáhat s budováním markýz nebo teras a chtějí zůstat i v kontaktu s vládou.

„Balíky pomoci, se kterými jsme přišli během pandemie, jsou pro nás odrazovým můstkem i při nástupu další případné vlny koronaviru. Jsme připraveni pomáhat všude tam, kde to bude zapotřebí – opět počítáme například s poskytnutím odnosek či s konzervováním výčepního zařízení, nápomocní budeme i při optimalizaci objednávek,“ dodal Kubiš.

- Komerční sdělení -pr clanky

Nejnovější články