3.7 C
Brno
Čtvrtek, 21 listopadu, 2024
DomůRady a NávodyDobrá cena není zárukou dobrého obchodu

Dobrá cena není zárukou dobrého obchodu

Nakupování přes internet se neobejde bez přešlapů. Své o tom vědí nejen zklamaní zákazníci, ale i Slovenská obchodní inspekce. V posledních čtyřech letech zaznamenala 20 až 46 procentní meziroční nárůst podnětů směřovaných proti internetovým prodejcům.

Problémy se neustále opakují. Chcete-li nakupovat přes internet dárky, mějte na vědomí, že ne vždy to musí vyjít.

Čtěte také:

Freeride v oblasti Dachstein - Krippenstein

Čtěte také:

Maledivy, vše co potřebuješ vědět o dovolené bez cestovky

Čtěte také:

Ostrov Madagaskar: Zajímavosti, dovolená, rady pro cestování v kostce

Čtěte také:

Nejteplejší a nejchladnější světová místa

Čtěte také:

Nejlepší neobvyklé aktivity v Jižní Africe

To že jste úspěšně odeslali objednávku na pracně vyhledané zboží s atraktivní cenou ještě neznamená, že jej také dostanete. Obchodníci se nejednou vymlouvají na to, že je dlouhodobě nedostupný, vyprodal se nebo šlo o omezenou nabídku. Kryjí jejich pravidla, která si stanoví tak, že objednávka je závazná až poté, co ji přijmou. E-mail doručený do vaší schránky je pouze potvrzením obdržení vaší objednávky, nikoli jejím přijetím. Pokud vás prodejce nekontaktuje, oslovte jej. Jinak se může stát, že po týdnu či dvou zjistíte, že jste vlastně nic nekoupili.

Stává se, že obchodníci nejsou schopni dodat zboží ani poté, co objednávku přijmou. Pokud ji neumí v zákonné lhůtě vyřídit, odstupte od smlouvy. Prodejce je povinen vrátit vám do 30 dnů všechny zaplacené zálohy či peníze. Nenechte se natahovat novými termíny. Určitě najdete podobné zboží i jinde.

Čtěte také:

5 TIPŮ na ozdobený bílý stromek

Doručil vám prodejce namísto špičkové matrace pouze nekvalitní slamník, za který by se styděl i trhovník kousek za hranicemi? Fotografie na stránkách nejednou klamou a ani s popisem zboží to nemusí být nejlepší. Pokud se nejedná o produkt, za kterým stojí značkový výrobce, snadno se zklamete. Takové zboží lze vždy do 7 dnů vrátit, byť i bez udání důvodu. To však neplatí pro zboží vyrobené na míru či vybalené nosiče s obsahem podléhajícím autorským právům. Prodejce má opět 30 dní na to, aby vám vrátil vaše peníze. Bohužel náklady na odeslání zboží zpět musíte nést sami. Někdy doručí prodejce úplně jiné zboží, než jste si objednali. Vyzvednutí si musí zajistit sám.

Při platbě dobírkou se stává, že od vás prodejce ptá jinou cenu, než avizoval na své stránce. Obvykle nedodrží akční cenu, nebo si doúčtují náklady za dopravu či dobírku, které na webu neavizovaly. Kontrolujte, za co platíte. Takové praktiky jsou neférové.

Problémy bývají i se servisem, obzvláště pokud objednáváte u firmy, která je pouze šoupátkem krabic. Co jste ušetřili na ceně, předělat můžete na servisech.

- Komerční sdělení -pr clanky

Nejnovější články